Erbarmelijke voetpaden in de Neerheide

Op 18 juni 2008

De voetpaden in de Neerheide … een langzaam herstel

In november vorig jaar werd uit de begroting 2007 plots een bedrag overgedragen van werken voorzien in de Wellingstraat voor het herstel van voetpaden in de Neerheide.

De N-VA fractie, bij monde van Wim Raman, heeft toen gewezen op het feit dat het herstel van het voetpad inderdaad aan de orde was maar dat de oorzaak van deze slechte voetpaden de wortels van de aanwezige bomen was. Alhoewel schepen Heerman toen weinig begrip toonde voor onze opmerking, en bevestigde dat de bomen zouden blijven, bevestigde hij nu volmondig dat de bestaande bomen zullen worden gerooid en 148 nieuwe bomen geplant mogen worden in de Neerheide.

Intussen is er nog geen enkele tegel in het voetpad vernieuwd. Raadslid Renaat De Sutter kan zich weliswaar vinden in de motivatie door schepen Heerman dat er een gescheiden rioleringsstelsel zal worden aangelegd waarbij het voetpad pas zal hersteld worden bij aanleg van de nieuwe riolering en waardoor de wateroverlast zal verminderd worden. Hij stelt zich echter de vraag waarom men dit dossier zo lang heeft laten aanslepen en de oplossing van vandaag niet in november naar voor werd geschoven. Schepen Heerman beloofde verder dat er wel een snelle oplossing komt voor de meest gevaarlijke locaties op het voetpad.

Kortom, de N-VA fractie kan zich, wellicht samen met U, niet van de indruk ontdoen dat de beslissing in november vorig jaar een overhaaste beslissing was - ter waarde van 25.000 Euro – waarbij het schepencollege nu zijn staart terug moet intrekken.