Perstekst n.a.v. presentatie kandidatenlijst voor oktober 2012

Op 7 augustus 2012

N-VA Destelbergen-Heusden is klaar voor 14 oktober 2012

Op de ledenvergadering van vrijdag 3 augustus werd de lijstsamenstelling unaniem goedgekeurd.

Wim Raman (fractieleider in de gemeenteraad en lijsttrekker) en Emmanuel Anciaux (voorzitter en lijstduwer), zijn uiterst tevreden met de groep kandidaten die staat voor de ‘Kracht van verandering’ in Destelbergen-Heusden.

In juni werden de namen van de drie eerste kandidaten bekend gemaakt. Naast lijsttrekker Wim Raman, krijgen we nieuwkomer Eva Rombaut op plaats 2 en huidig gemeenteraadslid Renaat De Sutter op 3.

De lijst wordt geduwd door het trio Emmanuel Anciaux (25), secretaris Koen Van Hende (24) en Piet Velghe (23) sinds 2000 zetelend in de OCMW-raad.

Onder de zestien nieuwe kandidaten, vinden we enkele opmerkelijke namen:

Zo is er Dora Van Lijssebettens (8), frituuruitbaatster op het Eenbeekeinde, Geert Vanden Bossche (10) voormalig ploegafgevaardigde van een lokale voetbalploeg, Hildegard van Rompu (11) en Carine Magdaleens (15) beiden sinds jaren actief als onthaalmoeder, Roeland Van Hecke (12) drijvende kracht in het cultureel verenigingsleven en Koen De Boever (16) graag gezien figuur en helpende hand bij menige festiviteiten.

Andere nieuwkomers zijn neurologe Mia Van Tomme (5), bankbediende Tess Carlier (6), onderwijzeres Lieve Scheire-Coppens (9), vroedvrouw Sofie Daninck (13), leraar Wim Verhelst (18), bediende Michèle Haeck (19), kwaliteitscontroleur Andy Van Steenkiste (20) en met haar 21 jaar de benjamin van de groep Mieke De Lange (21).

Stuk voor stuk gedreven kandidaten die er echt willen voor gaan.

Voor een mooi evenwicht zorgen volgende kandidaten die niet aan hun proefstuk toe zijn:

Met David De Baere (4), ondervoorzitter, Raymond Roels (7) penningmeester, Marc Boxstaele (14) N-VA vertegenwoordiger in PWA, Peggy Martens (17) bestuurslid en Gaby Kerckaert-Geldolf, sterk geëngageerd in het verenigingsleven, zet de N-VA in op ervaring en politieke zekerheid.

‘Als er iets is dat we uit de vele contacten die we in de voorbije maanden hebben gehad kunnen besluiten, is dat er na 18 jaar nood is aan verandering, nood aan een nieuwe meerderheid’ geeft lijsttrekker Wim Raman aan.
‘N-VA Destelbergen-Heusden is er alleszins klaar voor’ concludeert voorzitter Emmanuel Anciaux.