Recepties en verkiezingen, bedenkingen van de N-VA fractie...

Op 25 september 2012

Recepties en verkiezingen … bedenkingen van de N-VA fractie

Het regent op dit moment recepties in de gemeente Destelbergen. De huidige Open VLD en CD&V meerderheid kiest voluit voor de “officiële recepties”, misschien omdat er geen verkiezingsborden mogen gezet worden in onze gemeente.

Vorige week vrijdag 14 september was het de “eerste steenlegging” van de sporthal … met receptie. Enfin, na een calvarietocht van 18 jaar vasthouden aan de locatie Kollebloem door de huidige meerderheid en goede alternatieven links laten liggen, mag er al eens een glaasje af !  Zo een steen leggen moet trouwens heel leuk zijn, merkte fractieleider Wim Raman attent op, zelfs een provinciale gedeputeerde  wou per se er ééntje komen leggen …

Voor het “nieuwe paleis” in het natuurgebied Kollebloem mochten we trouwens een aantal weken terug al eens afzakken naar de receptie. Op Heusden kermis medio augustus was het dan weer receptie voor een brochure fiets -en voetpaden, er was toch meer dan geld genoeg over van het budget toerismebeleid.

Gemeenteraadslid Renaat De Sutter pikt in : “Zondag 16 september was het receptie voor de Plantenbeurs, een leuk initiatief trouwens. Maandag 24 september krijgt de gemeente Destelbergen van Eandis een elektrische scooter. Als dat geen reden is om een glaasje te heffen ! Woensdag 26 september wordt er dan weer geklonken op de “start der werken” van de bedrijvenzone Panhuis aan de Dendermondesteenweg. Wellicht zal de receptie wat kleiner zijn, dit project sleept immers maar 10 jaar aan.”

U begrijpt dat de lever van beide heren sterk uitkijkt naar de verkiezingsdag van 14 oktober, het einde van de “grote receptiegolf”.

N-VA Destelbergen-Heusden.