Herbestemming Pius X op Eenbeekeinde.

Op 19 november 2015, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

Onze afdeling reageerde bij monde van fractieleider Wim Raman op de afwachtende houding van Schepen De Groote in het dossier "herbestemming kerk Pius X".

Schepen De Groote verwees naar de beslissing in Gent waarbij 16 kerken zouden worden gesloten, om aan te geven dat hij afwacht wat er te gebeuren staat met de kerk Pius X op het Eenbeekeinde. Hij zou hiervoor een mail gestuurd hebben naar de vicaris.

Een ruime tijd geleden liet het college de ontmoetingsruimte die voorzien was op de site TAE, voor 200.000 Euro afkopen door Durabrik. Deze beslissing werd verdedigd door aan te geven dat dit geld zou geïnvesteerd worden op een andere locatie op het Eenbeekeinde. De som zou namelijk gebruikt worden om de Pius X kerk, na de ontwijding, een andere bestemming te geven als ontmoetingsplaats.

Onze fractieleider Wim Raman vindt dat het tijd wordt dat de Schepen hiervoor contact neemt met de eigenaar van de kerk, namelijk de vzw Parochiale Werken en concreet werk maakt van dit dossier.

Tot dusver is er echter nog niets gebeurd en door te blijven afwachten, riskeert men te laat te komen. De Pius X- school zou nl ook geïnteresseerd zijn in deze ruimte.

Of was het college enkel maar om de bijkomende inkomsten te doen?