Nieuwjaarsreceptie 2024: belangrijk jaar mooi afgetrapt.

Op 1 februari 2024, over deze onderwerpen: Activiteiten, Gemeenteraadsverkiezingen 2024

Startend met de beste wensen en een vooruitblik naar het verkiezingsjaar, trapte voorzitter Herwig Van Wilderode de nieuwjaarsreceptie op gang voor een volgelopen JGC.

Daarin gaf hij aan dat de lokale N-VA afdeling de ambitie heeft om opnieuw deel uit te maken van de volgende meerderheid.

Daaropvolgend werden de 3 N-VA schepenen (Wim Raman, Koen Van Hende en Eva Rombaut) geïnterviewd. Er werd hierbij zowel teruggeblikt op realisaties en anekdotes uit de voorbije jaren, uitleg gegeven over belangrijke actuele dossiers, als toegelichting gegeven wat er in de komende maanden van de legislatuur nog te wachten staat.

Voorzitter Herwig van Wilderode en lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen Wim Raman stelden vervolgens met trots de bestuursploeg en nieuwe kandidaten voor.

Onze afdeling is ervan overtuigd dat deze ruime groep een waardevolle bijdrage zal leveren aan de verdere groei en ontwikkeling van de partij, met deze groep willen we verder het verschil maken op en voor onze gemeente.

Met de toespraak van Vlaams minister Matthias Diependaele werd dit feestelijk gebeuren afgesloten.

De minister blikte enthousiast vooruit op de federale en regionale verkiezingen. Hij legde de nadruk op het behoud van de Vlaamse welvaart en identiteit alsook de confederale omslag.

Onze eigen afdelingskandidaat voor het Vlaams Parlement Xander De Raedt werd onder luid applaus in de kijker gezet.

Net zoals alle andere aanwezige kandidaten op de Europese, Federale, Vlaams, Provinciale lijsten.

Het werd een meer dan geslaagde middag aan de Koedreef.

Foto's: Luc Nimmegeers, Luc Van Vreckem en Chiel Elen