Renaat De Sutter verlaat gemeentepolitiek, Koen Van Hende neemt fakkel over en blij weerzien met Dora Van Lyssebettens.

Op 10 februari 2022, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

Tijdens de gemeenteraad van maart zal schepen Renaat De Sutter zijn mandaat overdragen aan raadslid Koen Van Hende.

Onze afdeling en fractie kon jaren rekenen op de tomeloze inzet van Renaat maar zijn professionele bezigheden maakten het almaar moeilijker om de verschillende functies te combineren. Renaat heeft dus na lang nadenken en vele gesprekken met zijn familie en andere belangrijke mensen de knoop doorgehakt en zijn schepenzetel ter beschikking gesteld van de partij. Na intens en democratisch overleg kwam ons bestuur bij de ideale opvolger uit: Koen Van Hende, raadslid sinds 2019 voor N-VA maar voorheen al een enthousiaste en gedreven collega.

Koen beseft dat het “grote schoenen zijn om te vullen” maar gaat er ten volle voor en hoopt naar het voorbeeld van zijn voorganger een verschil te kunnen maken in de Destelbergense gemeentepolitiek.

Want laten we eerlijk zijn, Renaat kan terugblikken op een aantal mooie realisaties zoals: de opstart van de belangrijke rioleringswerken in de Schijtershoek, het masterplan Bergenmeers, de uitwerking van de bouwplannen van de gemeenteschool, het masterplan Nederbroeken, de realisatie van het RUP van de Kastelensite in 2022 en het opstellen van een duidelijk handhavingsbeleid voor bouwovertredingen plus het stoppen van ondoordachte bouwplannen in het woonuitbreidingsgebied van Destelbergen.

Door deze wissel komt Dora Van Lyssebettens opnieuw in de gemeenteraad. Dora is de gemeentepolitiek steeds blijven volgen en bleef onverdroten verder werken als bestuurslid, haar komst zorgt trouwens voor een mooi genderevenwicht in de fractie, drie vrouwen en drie mannen.

Onze afdeling wenst Renaat oprecht te bedanken voor het harde werk, de ploeggeest en het warm menselijk contact de voorbije jaren. Dora en Koen wensen we erg veel succes en voldoening met hun keuze, we hebben er alle vertrouwen in!