Cheque voor het goede doel dit jaar naar St. Vincentiusvereniging.

Op 5 december 2023, over deze onderwerpen: Activiteiten

Onze N-VA afdeling heeft al jaren de gewoonte om de opbrengst van haar tombola op het jaarlijks eetfestijn te schenken aan een lokaal goed doel. Zo ook dit jaar na het Mosselfestijn in oktober.

De cheque (van €555) ging naar de St. Vincentiusvereniging in Heusden, een lekenvereniging die in samenwerking met het Sociaal Huis de zorg voor armen en hulpbehoevenden op zich neemt. Er wordt een sociaal onderzoek uitgevoerd door de maatschappelijk werkers van het Sociaal Huis die op basis hiervan een verwijsbrief opmaken indien blijkt dat cliënten een structureel maandelijks tekort hebben en onvoldoende middelen hebben om een menswaardig bestaan te kunnen leiden en gezond voedsel te kunnen kopen. De St. Vincentiusvereniging voorziet dan in voedselpakketten , door hen samengesteld en bij de Voedselbank in Eke, lokale handelaren en de Europese Unie (FAED producten) opgehaald. Deze kunnen naar wens ook thuisgebracht worden.