Circulatieplannen Oud-Gentbrugge en Dampoortwijk

Op 16 december 2020, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Mobiliteit

Net als de andere fracties werd onze N-VA fractie na het bekendmaken van de Gentse intenties overspoeld met reacties van bewoners van het Eenbeekeinde, handelaars uit Destelbergen en rondom Gentbruggebrug en inwoners van Heusden.

Als voorzitter van de commissie Mobiliteit heeft raadslid Emmanuel Anciaux in samenspraak met de bevoegde schepen bij hoogdringendheid de commissie bijeengeroepen. Céderic De Clercq, expert bij het Mobiliteitsbedrijf Gent, werd uitgenodigd om de verschillende plannen voor te stellen.

Op basis van vele vragen die werden gesteld en de bezorgdheid die er rondom dit initiatief heerst, is het duidelijk dat er dringend een officieel overleg moet komen met ons gemeentebestuur. De impact op de mobiliteitsafwikkeling op onze gemeente is in die mate groot dat de gemeente Destelbergen als een volwaardige gesprekspartner in deze moet worden aanzien.

De tussenkomst van onze fractie, bij monde van raadslid Koen Van Hende, vind je terug naast dit artikel. Ook beide circulatieplannen kan je er vinden.