Eindelijk een markt op onze gemeente.

Op 31 mei 2020, over deze onderwerpen: Ondernemen, Lokale economie en handel

Na de coronacrisis komt er eindelijk een wekelijkse markt op maandag.

Schepen Raman: “We willen geen concurrentie aangaan met Melle of Lochristi die op vrijdag en dinsdag een markt houden. We kiezen ook voor een markt van 10 tot 17 uur. Na de ochtend- en voor de avondspits. We voorzien ook shuttlebusjes voor mensen die minder goed ter been zijn. Dit jaar wordt een proefperiode en bijsturen zal zeker altijd kunnen”

“Het dorpsplein in Heusden is een mooie locatie om dit in te richten, vlot bereikbaar per fiets en in het midden van de gemeente. Een marktdag werkt verbindend en is sociaal een sfeervol gebeuren. Het is ook een versterking van het lokale handelsaanbod. We zullen ook slechts één marktkramer per product toelaten. Dus slechts één kraam met kip, één visboer, één groentehandelaar en één textielkraam. Daarnaast is er wel ruimte voor seizoensgebonden producten zoals verse aardbeien of asperges. We werken ook met jaarstandplaatsen en niet met losse plaatsen. We willen geen grote maar wel een solide markt” besluit schepen Wim Raman.

Wie een standplaats wil aanvragen kan terecht via DEZE LINK