Mosselfestijn 2022, een gelukkige afdeling.

Op 30 oktober 2022, over deze onderwerpen: Activiteiten

Bijna 200 aanwezigen tekenden present op het jaarlijks mosselfestijn van onze afdeling, dit keer georganiseerd in het JGC van Destelbergen.

Het werd een leuk weerzien met trouwe leden en sympathisanten maar ook interessante babbels met nieuwe contacten.

Onze afdeling houdt sinds jaren ook vast aan twee gewoonten: we bieden een lokale jeugd- of sportvereniging de kans een centje bij te verdienen en zo het kamp of andere kosten wat meer te financieren en de opbrengst van de tombola gaat steevast naar een goed doel.

Dit jaar mochten we rekenen op de enthousiaste hulp van Chiro Destelbergen voor het opdienen en afruimen van de dranken, zij deden dat voortreffelijk.

De opbrengst van de tombola ging dit keer naar vzw Hachiko, een vereniging die zorgt voor de opleiding en ondersteuning van assistentiehonden die mensen met een motorische beperking of epilepsie moeten bijstaan. Ons rusthuis in Heusden werkt al 17 jaar samen met Hachiko, heeft twee gezelschapshonden lopen en is als één van de eerste rusthuizen in dit mooie verhaal gestapt. Meer hierover in een later afdelingsblad.

Als tombolaprijs kozen we deze editie voor een mand met inbreng van een groot aantal lokale handelaren waarvan de aanwezigen de winkelwaarde moesten raden, de mand bevatte mooie producten en waardebonnen van een duidelijk erg fiere middenstand, schepen voor Lokale Middenstand Wim Raman glunderde en sprak zijn waardering uit.