N-VA-afdeling steunt dit jaar opnieuw enkele lokale goede doelen

Op 4 februari 2021, over deze onderwerpen: Activiteiten

Onze N-VA-afdeling besloot ook dit jaar weer een lokaal goed doel te steunen.

“Voor de organisatie van ons eetfestijn en onze nieuwjaarsreceptie hadden we een budget voorzien. Deze activiteiten vielen weg door corona. Dus hebben we beslist om dat budget aan lokale verenigingen te schenken.” zegt een trotse voorzitter Christ De Baere. “Dit jaar kan niet één maar drie initiatieven rekenen op elk tweehonderd euro. Het gaat om Leuke Mieke, een project van Charlotte Planchon, ook gekend als ‘Madam Plak’, uit Heusden en beide Rode Kruisafdelingen op onze gemeente”

Charlotte kreeg begin 2019 het verdict van acute lymfatische leukemie te horen. Na een lijdensweg van meer dan 2 jaar en de talrijke opnames in het UZ Gent, besloot zij om geld in te zamelen voor de dienst hematologie en de dagkliniek BAS. Het integrale bedrag zal gebruikt worden om de diensten wat aangenamer te maken voor de patiënten.
Omdat de lokale Rode Kruisafdelingen financieel onafhankelijk zijn van nationaal, is elk extraatje meer dan welkom. De Heusdense afdeling zal het extra budget gebruiken voor de aankoop van materiaal en kledij, de Destelbergense afdeling wil hiermee het lokaal van het Jeugd Rode Kruis verfraaien en enkele verzorgingsmaterialen voor de ziekenwagen vernieuwen. Zowel Charlotte als beide voorzitters, Bert Jonckers voor Destelbergen en Tania Van Landeghem voor Heusden, namen met plezier de cheque in ontvangst.