Nog tot 3 januari 2021: Natuurschoon in Destelbergen

Op 2 november 2020, over deze onderwerpen: Natuur, Toerisme en patrimonium

Vanaf dit weekend tot en met 3 januari 2021 kan iedereen op onze gemeente genieten van een mooie wandeling waarop de natuurpracht van onze gemeente met mooie foto’s wordt in beeld gebracht.

Het kreeg de mooie naam Natuurschoon mee.

Onze eerste schepen is mede initiatiefnemer van dit evenement:

"De tentoonstelling in samenwerking met Natuurpunt Damvallei zat in de pipeline maar heeft concreet vorm gekregen toen ik voorstelde de prachtige natuur die vele mensen tijdens de lockdown periode hebben ontdekt in kaart te brengen" licht onze schepen toe. "Het uitgangspunt was een combinatie van het tentoonstellen van de foto’s van Natuurpunt, natuurfoto’s genomen door onze inwoners delen, het NES (natuur educatieve site) beter bekendmaken én de horeca zaken in de omgeving van de route aanprijzen. Toen we opteerden voor november als startmoment voor deze tentoonstelling, gingen we uit van een tijdstip waarop het ergste van de Corona periode achter de rug zou liggen.

De actualiteit ziet er echter anders uit, mits enkele bijsturingen hebben we de fototentoonstelling/wandeling toch behouden omdat het in deze tweede lockdown periode een lichtpuntje kan betekenen voor onze inwoners.  Een gezonde wandeling in eigen bubbel dicht bij huis.

Een stukje toerisme op eigen gemeente, het resultaat van een mooie samenwerking tussen Natuurpunt en onze gemeentelijke diensten" besluit Wim Raman die ook bevoegd is voor Toerisme.

* De route is zo'n 7 km lang, je kan starten aan het NES achter de bib of aan café het Schippershuis, Scheldekant 19. Op beide plaatsen kan u meer info over de route vinden.*