Rioleringswerken Schuytershoek.

Op 15 augustus 2019, over deze onderwerpen: Openbare Werken en Publiek Domein

Volgend jaar starten de rioleringswerken in de Haenhout (project Schuytershoek). In een eerste fase worden de volgende straten voorzien van een gescheiden rioleringsstelsel : Palingstraat, Hoogstraat, Goudenhandwegel en een stuk van de Dendermonde Steenweg.  Binnen enkele jaren volgt de tweede fase.

Dit dossier was al 8 jaar geleden opgestart, maar wordt pas nu, door het nieuwe college, gerealiseerd. Enkel door deze investeringen kunnen we als gemeente immers aan onze Europese verplichtingen voldoen om de kwaliteit van onze beken en rivieren terug goed te krijgen.

De inwoners werden in een informatie-avond op 12 juni op de hoogte gebracht door schepen de Sutter en sprekers van onze partners Farys en Aquafin. Ook de inwoners moeten aan de slag : het regenwater en afvalwater moet voor elke woning worden gescheiden. Voor de aanvang van de werken worden alle inwoners opnieuw geïnformeerd, met heel praktische informatie over de timing en de uitvoering van de werken.  Wordt vervolgd.