Woonzorgcentrum ‘KOUTERHOF’ investeert in nieuwe bedden en nachtkastjes.

Op 10 januari 2017, over deze onderwerpen: OCMW

Over een periode van 3 jaar zullen alle 85 oude mechanische en 16 elektrische bedden vervangen worden door moderne elektrische hoog – laag bedden. Tevens zijn de nachtkastjes ook aan vervanging toe, want bij een groot aantal kastjes hangen de deuren scheef en sluiten de schuiven onvoldoende. De eerste 34 bedden en nachtkastjes zijn einde 2016 geleverd. De volgende levering van 34 bedden is voorzien voor juni 2017 en het laatste lot zal geleverd worden in 2018.

Deze nieuwe elektrische hoog – laag bedden bieden een aantal voordelen voor zowel de bewoners van ons woonzorgcentrum als voor het personeel zoals:

1. Meer comfort .

De bewoners kunnen zelf hun bed in hoogte verstellen, kunnen hoofd- en voeteinde zelf bedienen, wat tevens een groot pluspunt en stimulans is voor de zelfredzaamheid en de zelfstandigheid. De bedden zijn eveneens in lengte verstelbaar wat een extra comfort biedt voor grote personen.

2. Meer veiligheid.

De gevolgen van het vallen uit bed wordt sterk gereduceerd doordat men de bedden extra laag kan instellen.

3. Door de elektrische bediening wordt de rug niet belast om hoofd- en voeteinde omhoog of omlaag te stellen en bij het verversen van het beddengoed kunnen de bedden in hoogte versteld worden. Naar preventie toe van rugletsels bij het personeel is het een grote verbetering.

4. De bedden zijn tevens onderhoudsvriendelijk, hygiënisch en snel te reinigen + eenvoudig te manipuleren.

Investeringen in veiligheid en comfort voor de bewoners en het personeel vindt onze N-VA fractie zeer belangrijk.  Deze projecten krijgen dan ook onze volledige steun.