Zomermaanden brengen de mensen samen.

Op 15 augustus 2019, over deze onderwerpen: Cultuur & Sport, Gezin

Tijdens de mini-Vlaamse kermis aan Bergenkruis ter gelegenheid van Hemelvaart, kan je sinds dit jaar opnieuw terecht in de tuin van de hoeve in de Volderrede voor een drankje, hapje en wat kinderanimatie. De nieuwe bewoonster van de hoeve, vzw Radio Succa en Scouts en Gidsen Haegepoorters sloegen opnieuw de handen in elkaar. Schepen Raman is blij dat deze traditie nieuw leven werd ingeblazen. De gemeente zorgt voor de nodige ondersteuning.

Het kermisseizoen ligt bijna achter ons: Haenhout, Eenbeekeinde, Heusden, Melhoek en uiteindelijk Destelbergen-dorp. Initiatieven die onze afdeling nauw aan het hart liggen. Ze brengen mensen samen en versterken het buurtweefsel.
Het programma voor de kermis van Destelbergen werd wat aangepast. Het overvolle programma startte nu al in het weekend  met 4 dagen lang ‘Leven in ’t park’ om af te sluiten met de rommelmarkt en de jaarmarkt.

Met pop-up ‘Kollebar’ kreeg de Kollebloem er tijdens enkele vakantieweekends een nieuwe functie bij. De zomerbar maakt het voor de bezoekers van het natuurgebied mogelijk om even te verpozen en te genieten.
Lokale verenigingen konden zich inschrijven voor de uitbating van 2 keer 2 weekends. De Heusdense scouts De Kangoeroes en Jeugdhuis Den draai beten deze vakantie de spits af.  We kunnen terugblikken op een geslaagde start. Mits wat bijsturen kan dit initiatief zeker vervolgd worden en misschien wel uitgebreid.

Bezoekers aan de speeltuin in het Reinaertpark, achter het gemeentehuis, zullen gemerkt hebben dat ook hier een nieuwe wind waait. De nieuwe uitbating van de cafetaria ‘Aleize’ is zeer geslaagd. Ondernemende jongeren hebben de kans gekregen om met een nieuw concept uit te werken. En de positieve reacties bleven niet uit. We wensen Robbe en Benjamin alvast veel succes!