Zomerse doe-boekje en pretpakketten.

Op 25 juni 2020, over deze onderwerpen: Gezin

“Voor alle kinderen tussen 6 en 12 jaar wordt een zomer-doe-boekje voor gezinnen voorzien.” zegt een tevreden schepen Rombaut.

Het boekje kadert in het project ‘Warme steden en gemeenten’. Zij wilden er voor zorgen dat het toch een ‘warme’ zomer wordt. Even weg van het digitale en focussen op de omgeving.

“Nu iedereen zo veel mogelijk in (de buurt van) zijn huis moet blijven, is dat de kans om te focussen op sociale cohesie in de eigen buurt. Misschien zijn de creatieve ideeën van de ouders bijna op na deze lange tijd dat de kinderen niet naar school konden, daarom biedt dit boek een antwoord en geeft dit nieuwe plannen voor een nuttige invulling tijdens de grote vakantie.” zegt Eva, zelf mama van twee tieners. “Op die manier toveren we juli een augustus om tot twee maanden vol speels amusement.”
"Daarnaast voorzien we ook pretpakketten voor kinderen in kwetsbare gezinnen. Zo kunnen ook zij een zorgeloze zomer tegemoet gaan. Dit pakket bestaat uit knutselmateriaal en enkele benodigdheden die in combinatie met het doe-boekje kunnen gebruikt worden. Zo blijven onze kids ook fit in het hoofd en in het hart."
Zitten kinderen en tieners toch nog met specifieke vragen of hersenspinsels. In bijlage hiernaast een overzicht waar ze terecht kunnen voor een luisterend oor of ga gerust in gesprek met je Warme William.